Makan Dan Menu Jaga , Tapi Terlepas Bab Kuali Dan Periuk.Bahaya Guna Peralatan Jenis Aluminium Dan Copper , Risiko Kanser.

Sedar atau tidak mungkin kita tak perasan antara penyumbang toksid kepada makanan yang kita makan setiap hari adalah dari peralatan dapur yang kita gunakan.Kita punyalah jaga bab makan , menu dan diet yang berdisiplin setiap hari hari tapi bab kuali , periuk dan wok yang kita guna setiap hari kita ambil mudah sahaja.

Cookware tradisi dibuat dari aluminium dan copper.Semua ini berisiko untuk terdedah kepada bahaya kemampuannya melepaskan bahan kimia yang dapat mengubah hormon kita.

Ada juga peralatan memasak yang tak melekat “non stick cookware” tapi cuma diletak teflon coating.Kena elakkan sebab masih ada bahan kimia macam PFOA dan PTFE.

Menakutkan bukan dah macam pembunuh senyap jer , ingatkan diet dan latihan kesihatan dah buat , tiba-tiba ada penyakit lain pulak.

Kalau cookware dari copper pulak , kita terdedah untuk copper toxic.Boleh bagi kesan pada otak.

Makanya , nak pilih cookware dari apa?Nak selamat cari / Beli lah cookware yang dibuat dari batu , marble , seramic , porcelain.
Sebabnya jenis ni lebih selamat sebab takde coating toksid dari teflon.

Kepada yang nak berubah kepada cookware , wok , periuk yang diperbuat dari seramik saya syorkan produk dessini cookware dari herodapur.com.Kelebihannya saya dah ceritakan panjang lebar.Harga pulak memang berbaloi.Nak sihat jangan berkira sangatkan.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *